Påske-kirkerod
Mar 12 @ 16:30 – 19:30

Tilmelding senest den 8. marts til sognepræsten csm@km.dk, 5929 1150, 2944 3125

Pris for mad 30 kr. for alle over 12.

Aflyst pga regler for Coronavirus / COVID-19 Sogneaften v/ Sanne B. Kristensen, der fortæller om sin og Familiens rejse i januar 2020 med rejseselskabet ”Birkerod Indsigt”.
Mar 12 @ 19:00

Sogneaften v / Sanne B. Kristensen, der fortæller om sin og Familiens rådgiver i januar 2020 med ”Birkerod Indsigt”.

Sanne B. Kristensen har tidligere boet og opholdt sig meget i Israel / Palæstina – mænd i januar 2020 var det 20 år siden, hun sidst besøgte landet. Hør om hendes indtryk ved gensynet og mødet med landet.

Læs om Birkerod Indsigt hende.

Aastrup – hans liv og salmer @ Føllenslev kirke
Mar 26 @ 19:00

Annesofie Aastrup Munch – om sin farfar Karl Laurids Aastrup, hans liv og salmer.

Sommerkoncert – en aften i selskab med Tove og Halfdan @ Alleshave Kirke
Gudstjeneste på Vesterlyng
Aug 20 @ 19:00
Fri
Koncert med to duoer @ Føllenslev Kirke
Aug 21 @ 19:30

Koncert med duoerne Jensen & Bugge og Askou & Andersen

Sogneaften om Paulus – fællesarrangement @ Bregninge Sognehus
Oct 1 @ 19:00

Denne aften tegner cand. theol. Stefan Kristiansen et portræt af manden Paulus.

Historien om Paulus
Endnu før fortællingerne om Jesus var blevet nedskrevet i de fire evangelier, sad der en mand og skrev en række personlige breve til nogle af de kristne menigheder, som han selv havde grundlagt på sine rejser. Han var rasende på dem. Skuffet. Ulykkelig over deres mismod. Men også stolt af dem som en far, og han elskede dem. Selv havde han som jøde gennemgået en dramatisk omvendelse til troen på Kristus. Det havde kostet ham en høj pris, og nu ønskede han bare dybt og inderligt at holde sine menighedsbørn på rette kurs mod frelsen.
Paulus er den første kristne stemme, der er direkte bevidnet i verdenshistorien, og hans stærke, personlige breve blev bevaret af de tidlige kristne. De skulle komme til at danne et hovedgrundlag for kristen tænkning igennem snart 2000 år og få enorm betydning for verdenshistoriens gang og blive til opmuntring for milliarder af mennesker kloden rundt. I dette foredrag dykker vi ned i hans breve og ser nærmere på spændende historie om personen Paulus, der ofte er blevet kaldt kristendommens sande grundlægger.
Stefan Marinus Kristensen er foredragsholder og uddannet teolog fra Københavns Universitet

Dec
Julekoncert i Bregninge Kirke
Dec 2 @ 19:00

Koncerten med Silver Singers og B&U-koret er udsat til bedre tider.

Koncerten i år bliver kun derfor kun med B&U-koret. Billetter skal købes via link på hjemmeside

Vesterlyng @ Vesterlyng

Traditionen tro holder vi fælles aftengudstjeneste på Vesterlyng.

Medbring selv en stol eller et tæppe.

Forbehold dog for vejret.

Fra Jægerkorps til prædikestol – en skæbnehistorie. Sogneaften torsdag den 9. september kl. 19.00 i Viskinge-Aunsø Sognegård
Sep 9 @ 19:00

Stephen Egede Glahn var 24 år i Forsvaret som sol-dat og officer i kamptropperne og Jægerkorpset med særlig uddannelse i USA, Tyskland og England og FN-tjeneste
i Gaza og på Cypern. Senest var han, som major, 7 år i Forsvarets Efterretningstjeneste (FE) med kontraefterretningstjeneste og sikkerhed som speciale. De sidste 6 år var han chef for Indlandscentrets 2. sektion.

Efterfølgende var Stephen sognepræst i 26 år i Munke Bjergby og Kirke Flinterup pastorat nord for Sorø, fordi det nu engang var meningen med hans liv.
Hvor er sammenhængen og den røde tråd i et sådant liv? Få svaret i en spændende og livsbekræftende beretning af manden selv.

Den 3. november 2016 blev Stephen Egede Glahn vinder af Valbymesterskaberne (VM) i foredrag 2016, og han har – af gode grunde – et og andet at sige om krig og fred. Det gælder ikke mindst dette århundrede, som han kalder ”Løgnenes århundrede”.

Siden 2005 har han boet i Humlebæk, hvor han i særlig grad føler sig hjemme.

I øvrigt boede han de første 10 år af sit liv på Fole- havegård, hvorfra han har mange gode historier og hvor han havde et nært forhold til Karen Blixens moster Bess. Fra 1947 – 1955 boede han på Stengården i Viskinge og han er for tiden ved at skrive en bog med titlen ”HANS EGEDE og GRØNLAND – tre generationer af slægten i